Alla inlägg under oktober 2010

Av Tesen - 18 oktober 2010 12:53

Livet består av perioder. Just nu är jag inne i komatoströtthetsperiod!

Sover illa på nätterna. Svårt och somna på kvällarna. När jag väl somnar så vaknar jag efter stund att det är för varmt/kallt, ljust/mörkt osv.. När klockan ringer är jag så färdig att jag inte vet vad jag ska ta vägen.. Hinkar i mig kaffe för att försöka vakna till liv.. Inget funkar!

Jag tycker det ska ta och komma lite snö! Då blir det lite ljusare och väldigt, väldigt mycket mysigare!!



Måste nog ta och inhandla lite ljus, så det blir nån ordning här hemma!!


Puss o Kram

Av Tesen - 17 oktober 2010 17:45

Fick mig en "ensam" sovmorgon i morse! Sov fram till elva! Riktigt skönt!!

Efter en stunds tjavande här hemma bjöd vi in oss på fika hos Familjen Engman/Eriksson. Alldeles för längesen jag träffade Leia!! Så på med kläder och iväg på en prommis!!

Väl framme, vankas det bara bus!


         


Efter en massa bus packade vi ner Leia i vagnen och begav oss ner mot stan!! Vi skulle fynda mössor mm och Mamma Kajsa skulle köpa plottar!!

  


Hittade inte allt vi skulle ha på stan, så vi tog oss en prommis hem och hämtade bilden för en tur till Birsta.. Inget fynd där heller!!

Hem och fixade middag, hamburgare, strips och bröd! Jag lyckades få det och se så gott ut, att Frun blev bandlyst från köket!! Känns onödigt att hon ska behöva se "gomat"!!


Nu ahr vi precis kommit efter en stunds solning, så nu vankas det dusch och lite soffmys resten av kvällen!! Lövley!


Puss o Kram

Av Tesen - 16 oktober 2010 15:29

Idag har jag blivit "tvungen" att boka ny massagetid samma dag som festen, med motiveringen från min Fru, -Behöver få bort henne en stund den dagen. 

Känns som det är nått lurt på gång!!! Tur jag litar på henne!!


Nu soffläge under täcket!! Mmmmmysigt!!


Puss o Kram

Av Tesen - 13 oktober 2010 20:16

.. mullbär!!! Vill ha en massa godluktande ljus här hemma nu! Känns så mycket bättre och välkomna mörkret med lite mullbärsdoftande ljus!!

Nu börjar jakten på nån som ska ha ett ljusparty (typ Karolina, så jag får komma och glo hur fint ni fått det hemma)!!



Övrigt då?? Jo, samma vanliga! Bästa Frun, bästa jobbet och ja, det mesta känns faktiskt rätt bäst just nu, borsett från avsaknaden av ljus då...


Puss o Kram


Av Tesen - 11 oktober 2010 13:42

Idag firar jag och Frun, mitt hjärta, mitt allt, ett år som gifta!

Vart har året tagit vägen?

Jo, det har försvunnit i skratt, glädje, hopp och lycka!

Att se tillbaka på detta år, gör mig verkligen övertygad om att jag har allt jag behöver!! Så länge jag har min underbara Fru, behöver jag inte så mycket mer!!


 


Tack för att Du finns och tack för att Du valt att dela Ditt liv med mig!

Det är en förmån att få spendera resten av mitt liv med en så fantastisk, underbar, omtänksam och kärleksfull människa som Dig!!

 

Jag älskar Dig min underbara Fru!

 

Puss o Kärlek

Av Tesen - 8 oktober 2010 18:27

Herregud vad veckorna går fort!! Men roligt har jag!

Kvällen ska spenderas i soffan med Frun, vin och lite tv!! Lövley!



Puss o Kram

Av Tesen - 7 oktober 2010 21:26

Det är mitt smeknamn på jobbet!! Älskar post-itlappar. Nu har jag avancerat och köpt post-itblock i massa olika färger, mest för att göra saker lite mer spännande!!


Jag älskar mitt jobb!! Tycker det är helt fantastisk roligt och otroligt varierande! Jag ångrar inte en sekund att jag hoppade över skolan för och ta detta jobb!


Åter till post-itlapparna!!

Mina chefer, redan på arbetsintervjun, skojjade lite att det va ju konstigt med alla dessa lappar överallt. Jag skrattade och höll med, tänkte jag kan inte oroa dom redan!! Haha!

Nu har dom insett vad det är för lappfreak dom har anställt!

En av min chefer kom in i dag vi 10 snåret, tittade på skrivbordet, räkande att det va 15 post-itlappar på bordet, tittade på mig med stora ögon, vände på klacken och tassade tyst därifrån. 2 timmar senare va det tomt på lappar! Tycker jag har ett helt underbart system. Det funkar för mig iaf!!

Cheferna tycker inte om mitt system, just för att lapparna flyger överallt.. Har jobbat i 2 månader och inte sett en enda lapp flyga.. ;)

Cheferna tycker att det är bättre och använda ett block. Men vad händer den dagen hela blocket försvinner?? Det finns ju lixom ingen backup på ett block som man kanske har skrivit i i 2 månader.. Flyger mina post-itbort, har jag iaf bara tappat en dag!!


Jag är väldigt nöjd med mitt jobb och mina älskade post-itlappar!!!



Puss o Post-it


Av Tesen - 6 oktober 2010 21:38

.. det känns.. Eller det känns lixom bara, ingenting! Hur gick det här till nu då?


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards