Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Tesen - 16 januari 2009 18:45

Jag fattar inte vart tiden tar vägen??!! Känns som jag snart kommer vakna 70 år gammal o inte ha gjort nått med mitt liv!! Ska det vara så?? Men då kommer man till den stora frågan. Vad fan vill jag bli när jag blir stor?? Vart vill jag att mitt liv ska ta vägen?? Vill jag vara i detta läge tills jag blir för gammal o göra nått åt det??

Låter som jag har en ålderskris, det har jag inte. Tankarna har funnits där länge men det är inte förrän nu det börjar bli lite panik o lite tryck utifrån. Jag blir ju arbetslös om ca 1-1½ år o som det ser ut nu verkar man ju inte riktigt kunna ha en framtid här hemma. Visst, jag skulle kunna börja plugga men till vad?? Då återkommer man till den stora frågan VAD VILL JAG BLI NÄR JAG BLIR STOR??? Som det lutar åt nu vet jag iaf vad jag INTE vill bli. Jag vill inte jobba med barn, sjuka o gammla. Skulle helst  vilja att nån stängde in mig i ett arkiv o sortera papper. Min stora passion i livet, ORDNING, STRUKTUR, VAR SAK PÅ SIN PLATS o naturligtvis i rätt ordning.. Haha

Många tankar o ingen ordning i huvuet. Det passar inte alls mig.. Men nu e det fredag o ska jag vara riktigt ärlig, så orkar jag inte riktigt ta tag i detta nu. Undrar när jag ska göra det?? Förmodligen när det är för sent!!!


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards