Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Men lillhjärtat då...

Av Tesen - 11 september 2011 13:12

Astor tog en repa över den brännheta plattan på spisen i fredags! Detta har nu reulterat i 4 blåsor på vardera "tå"trampdyna.. 2 har spruckit och två är inakt!

Eftersom jag är modell hysterisk så ringde jag till Agrias jour.vet.nummet igår och vet ni vad dom gör? Jo dom stressar upp mig ännu mer. Får mig att vara världens sämsta kattmatte. Tillslut efter några minuter av ojande från den där jävla kärringen frågar jag rätt ut, -Kommer han att dö???? Då skattar hon lite lätt och säger - Nä det kommer han nog inte, men ring en vetrinär imorrn!


Idag har det blitt sår av dom spruckna blåsorna och allt ser torrt ut. Pratade med tjejen på Djuraffärn och så länge det inte är svullet och blött är det ingen fara!

Va in på apoteket och köpa en" Första hjälpen låda" för katter! Alltid bra och ha lite smågrejer hemma om nått skulle hända igen!


Om man jämför katternas fötter med våra, så är det ju nästan lika.. Jag vet hur det känns när jag har en blåsa på foten eller på handen. Jag vet att det oftast läker av sig själv, jag vet att man ska låta det va och jag vet att det gör inte så himla ont så änge man inte är där och petar!

Nu går ju iofs Astor på tassen men han verkar inte så besvärad, han leker, han äter, han går på lådan och gör både nummer 1 och nummer 2, så det borde väl inte vara allt för mycket fel på honom, eller? Iofs så har han förmodligen kräkts inatt, men han va inte i så bra skick igår...

Dock så har ju katter mycket mindre känsel än oss... Men han borde väl halta lite om han har ont??


Nä, fy fan. Måtte det här läka ihop sig bra och att Astor överlever, sen blir det och stänga in dom så fort man ska göra nått som kan vara farligt för katterna!! Så det så!


Usch fy, vilken vilken hemsk människa jag är!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Ovido - Quiz & Flashcards