Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Negativitet!!

Av Tesen - 28 maj 2010 13:14

Varje gång jag frågar

-Hur mår du?

Får jag svaret

-Inte så bra. Ont här eller där. Trött eller less.


Varje gång jag frågar

-Visst ska vi ha roligt?

Får jag svaret

-Ja, vi får väl se..


Varje gång jag frågar

-Visst hade vi roligt?

Får jag svaret

-Nä, så roligt va det inte.


Varje gång jag frågar

-Ska du med?

Får jag svaret

-Nä, jag tror inte det. För jag har ont eller så passar inte resten av "gruppen" människor in.


Varje gång jag frågar

-Du blir väl med?

Får jag svaret

-Japp det blir jag. (men sen får man sitta hela dagen/kvällen o höra hur katastrofalt tråkigt o trist allt är)


Man får absolut vara trött, less, grinig, känna sig obekväm, ha ont, tycka synd om sig själv, det får man o det gör man. Jag e expert på att alltid tycka mest synd om mig själv, ofta, men jag kan göra det med glimten i ögat! Jag vill inte heller göra allt jag gör, men gör jag ett val att göra något så försöker jag iaf göra det med gott humör o göra det bästa av situationen. Är det något som verkligen inte passar eller jag verkligen känner att nä detta vill jag inte, då gör jag det inte heller.

Alla har ett eget val att göra. Får man en fråga att göra något, så ska man fundera om det e nått jag vill, eller om det e nått jag kan ställa upp o göra även fast det kanske inte e vad jag hade tänkt, eller om jag verkligen inte vill. Sen måste man ta beslutet från det..

Jag försöker o se till att alla har det bra.. Men ibland blir jag så trött på dessa människor som bara sitter i sitt jäkla "hörn" o ser svår o uttråkad ut. Allt som oftast bara för att nån ska komma o tycka synd om dom!!

Jag måste sluta bry mig, jag måste sluta fråga, för det e iaf ingen idé. Jag ska inte nedslås av andras negativitet, för jag kan ha roligt, jag kan skratta, jag kan skoja, jag väljer själv vad jag vill lägga min energi på, därför väljer jag då att göra saker som är bra för mig!!


Sluta va svår o put on the Happy Face!!!



Puss o Kram


 
 
olle

olle

28 maj 2010 14:12

haha ... precis ... men du vet ju att jag bara säger positiva saker ... på det mest lättsamma sätt som finns ;)

http://www.olleweb.de

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Skapa flashcards