Alla inlägg under januari 2011

Av Tesen - 26 januari 2011 11:32

.. är väldigt intressant!!

Gick precis från kontoret till receptionen och möts av en doft jag inte kännt på väldigt många år..

Hux flux satt jag utanför farfars garederob och byggde tågräls med farmor. Mina bröder springer upp och ner i trappen. Glasrutan till lekrummet går sönder. Tomtarna på julrulltårtan. Korsorden i lådan. Sykorgen med en oändligt massa roliga saker. Altanen med den inbygda sandlådan. Volvon med tuggummin i mittkonsollen. Skidorna utanför dörren. Heltäckningsmattan i hela överplanet. Blommorna överallt. Farmors händer med en doft av liljor!!


Skönt och få minnas lite, men samtidigt en sorg att aldrig få träffa dom igen...


Puss o Kram

Av Tesen - 25 januari 2011 21:11

.. 6 timmar och se upptagen ut, det tar på krafterna det!!!


Nu ska jag ta min stackars onda kropp och kasta den i duschen, förhoppningsvis kanske det knakar till sig!!


Sen måste jag ju bara berätta att jag tror vi har dom bästa kidsen! Skithärliga ungar!!


Imorrn kommer besked om körkortet. Skönt, då kanske man kan släppa det!


Ja, så är det nog!


Puss o Kram

Av Tesen - 24 januari 2011 21:21

Riktigt bra!

Så där lagomt Svenssonsklok med ett alldeles lagomt Svenssonsätt att skriva!!


Läs HÄR


Hur många har inte delat denna ICA"glädje" med en annan ICAmänniska??


Puss o Kram

Av Tesen - 24 januari 2011 17:35

Just denna tid på månaden är det alltid lika roligt när lönen kommer, sen sätter man sig och räknar ihop alla räkningar, sen är det inte lika roligt nå mer.. Nu är det väl inte så att "det drabbar någon fattig" men alltså, liiiite mer pengar skadar väl inte??!!

Jag skulle verkligen behöva gå tillbaka till veckopengssystemet.. Borde nog hitta nån som kan förvalta mina pengar.. Haha!!

Så är det nån som har en miljon eller två och kan ge mig i veckopeng, så är det heeelt okej för mig!!??


Puss o Peng

Av Tesen - 24 januari 2011 09:13

Ny vecka, nya äventyr!

Just idag ska jag börja lösa soppan som blivit med förnyelsen med mitt körkort.. Nu är det bara och hålla tummarna att jag får ett nytt, innan det gamla går ut!!

Härliga pappersfria Sverige har visat sig på sin bästa sida igen!!!

Det här är nog ett litet projekt som kommer pågå mest hela veckan.. Jäklar vad det har strulat till sig..

Men men, för att se det positiva i det hela, så har jag ju hjärnan upptagen med att lösa detta, så då är det ju lugnt på alla andra fronter! :)


Puss o Kram

...

Av Tesen - 23 januari 2011 11:36

Bakis


+


Ångest


=


Tesen

Av Tesen - 22 januari 2011 16:55

Så va det bara och packa in lockdownhelgen i garderoben, hoppa i partykläderna och hitta festhumöret!!

Det som skulle vara en lugn och skön helg i pymmen är nu bytt mot partystassen och vin! Men vad gör det då, jag får ju umgås med Haugen, Kotten och Ärtan!! Haha!! Vilka jäkla namn!! Jag lovar, dom är riktigt människor!! Eller ja, nästan... ;)


Puss o Party

Av Tesen - 21 januari 2011 13:50

... äntligen helg!!

Vinet är inhandlat, Frun   fixar maten, soffan är utbäddad, pymmen är på om ca 2 timmar, nya serien (Lie to Me) verkar lovande! Herregud vilken helg jag kommer ha!!

Efter dom senaste dagarnas funderingar, upplevelser och pyssel, känns det väldigt skönt att bara få låsa in sig en helg, på riktigt! Känner mig inte helkry, så det är nog bra med lite vila, och vin och kanske lite whiskey i rent medicinskt syfte!! ;)


Puss o Slö

Ovido - Quiz & Flashcards