Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Ond Cirkel!

Av Tesen - 31 januari 2012 20:32

Trubbel!!

Jag ska inte stressa.

Jag har egentligen inget att stressa för.

Jag har inte miljarder saker att göra.

Jag har det ganska strukturerat och ordnat.

Jag har allt i kalender så jag slipper ha det i huvudet.

Det är inte så där tokmycket att komma ihåg (eller jag har blitt van mitt arbete så det är inte så stressande och hålla 14 bollar i luften längre) på jobbet.


Så varför stressa? Jo, mina vänner, just nu stressar jag över att jag måste sluta stressa.

Bara av att sluta stressa får jag magkatarr för att jag glömmer bort och sluta stressa. Igår på träningen fick jag lov och stanna upp och andas annars hade jag nog stresspytt i bassängen! BARA för att jag ska SLUTA STRESSA!! 

Jag kan inte sova på nätterna för att jag måste sluta stressa för att jag inte kan somna.

Ja ni fattar... Hur tar man sig ur det här då?


 
 
Ingen bild

Sara

31 januari 2012 22:53

Avslappningsövningar. Mindfulness. Slå på slagpåse. Byt ut några koppar kaffe mot kamomillte. Lägg dig på en spikmatta.

Tillexempel.
Eller så stressar du vidare för det lär ju lugna ner sig så småningom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Ovido - Quiz & Flashcards