Alla inlägg under januari 2010

Av Tesen - 27 januari 2010 13:24

.. ner, ner, ner...

Hur ska jag ta mig hem ikväll??? Börjar ana oråd!!! Haha!

Det här hade ju kunna kommit till helgen då jag har fått min nya engelska Edwardböcker (jag vet, jag e desperat), då man kan ligga i soffan med tända ljus o bara få vara hemma... Men nä då, det ska komma idag när jag har möte hela kvällen o tar mig inte hem förrän sent.. Undra hur detta kommer gå?? Spännande!!!

  

*Vill verkligen inte att det ska bli så här igen*


Puss o Kram

Av Tesen - 27 januari 2010 07:39

Smhi har utfärdat en klass 2 varning för Västernorrlands län. Tydligen kraftigt snöfall med drivbildning....

Så jahapp, då e det väl bara o köra lugnare ikväll.. Ska möte ikväll så jag e väl inte hemma förrän strax efter 21, förhoppningsvis. Annars får jag väl sova i "skogen" då!!! Fast jag vill ju gärna lyckas ta mig hem.. Nackdelen o jobba vid en icke prioriterad väg.. Men men, det e bara o hålla tummarna! Det kanske inte ens blir så farligt som alla föutspår!

Det som är lite bekymmersamt är väl att jag fick en "varning" igår.. Så alla som känner mig, ta det väldigt lugnt idag!!


Puss o Snö


Ps. Ingen träningsvärk idag heller.. Kanske dax för en reklamation!!! Haha Ds.

Av Tesen - 26 januari 2010 18:32

.. på 16 dagar!! Vilken ökning från att inte ha rört sig alls på över 10 år!

Idag stod det BodyPump på schemat! Iväg lite sliten, snorig o inte alls sugen men väl där händer det nått, man lixom känner i hela kroppen att -Nu jävlar!!! 

Besvikelsen har legat som en dimma över min träning då jag fortfarande inte har haft någon träningsvärk, med detta i bakhuvudet lastade jag på vikter, (som jag förmodligen inte borde har gjort men Kajsa såg så lurig ut) i ren förhoppning att jag har träningsvärk imorrn!!! Fan, det ska ju kännas att jag utsätter kroppen för en massa otyg!!! Haha! Imorrn förutsätter jag att jag vaknar med en sjuhelvetes träningsvärk, annars reklamerar jag medlemskortet o börjar röka igen!!!

Idag kändes det iaf väldigt bra o ha en (underbar i alla kategorier) vän o en Fru (som alltid e bäst) med sig. Hade jag inte haft dessa två typer, hade jag aldrig kommit iväg!!

Så tack för att ni/vi pressar varandra (utan ord) så vi kommer iväg!! Vi e superduktiga!!

Nu blir det lite sen middag bestående av mannagrynsgröt o en äggmacka!! Lovely!!


Puss o Kram

Av Tesen - 26 januari 2010 06:15

Egentligen borde jag dölja detta inlägg från min Fru, hon e lite avis på Edward.. Haha!!

Jag kan med handen på hjärtat erkänna att, ja, jag är en tönt som läser ungdomsböcker o blir helt fast!!! Det är okej, jag kan ta på mig det!! Haha!

Jag funderar på att köpa Twilightböckerna på engelska o läsa dom, ja exakt samma böcker som jag redan läser/läst. Måste lixom bli en annan grej o läsa dom på engelska. Fast det e väl kanske dumt o när jag precis läst dom på svenska.. Men det borde ju nästa bli samma sak som att se en film på bio o se köpa böckerna, då har man ju lixom redan"läst" dom!! Eller?? Blir lite förvirrad!!

Twilightserien må kanske vara den bästa serie jag läst någon gång! Inte just för innehållet utan för författarens sätt att skriva o formulera känslor! Helt underbart. Då funderar jag på hur mycket av dessa känslor som försvinner i och med översättningen, därför måste jag nog köpa dom på engelska o läsa.. Måste ju bara bli bättre.. Haha!!

Nu gäller det bara o smyga för Frun!! Haha!!


Nu e det dax o Eskimåa lös några timmar!!


Puss o Kram

Av Tesen - 25 januari 2010 12:10

I mitt huvud! Förstår inte riktigt hur jag ska hinna med.. Fast om man tänker efter, så e det inte så mycket att göra, utan det e mest saker att tänka på, komma fram med lösningar till, sortera ut, filtrera bort o lägga i fack!! Eftersom jag har en liten hjärna, är detta mycket att lösa.. Haha!

Börjar kännas ordentlig nu att "livet" kommer ikapp, med stormsteg!!! Det finns saker som gör mig på dåligt humör o jag kan inte göra nått åt det.. Men det kommer en tid när allt kommer gå lika smidigt som sanden i timglaset!! Det e inte långt kvar men vägen dit känns oändlig!!! Håller tummarna att mina nära o kära står ut tills allt löser sig!! Hoppas för den delen att jag oxå håller ihop tills allt löser sig...

Ny vecka, nya tag..  Ja, man kan ju hoppas iaf!!


Puss o Kram


Av Tesen - 24 januari 2010 18:32

02:-12

Sovning! Mycket o välbehövligt!


13-14:30

Coaching! Intressant som tusan.. Kommer nog o fastna på det där med arbetslösheten iaf..


15-16:15

Bite line. Hade kunnat äta mer, så man får väl säga att jag va väl lite duktig iaf!! Haha! Måste få äta nått annat än havregrynsgröt ibland!!


17-18

Träning. Konditon! Hur tragiskt som helst. Efter 2 minuter hade jag trasslat in både armar o ben.. O då va det bara 28 minuter kvar. Nä fy fan, det där jag gör jag aldrig om!!

Efter konditionen va det Basic Core. Gick bättre då det inte va så mycket o trassla in sig.. Där va det mest bara o gå på tjur!! O det e nått jag e duktig på!!

Tacka vet jag spinning, body pump o indoor walking!!


18-?

Duschning, bokläsning o ingenting.. Har en hel del saker som måste göra men jag orkar inte! Det får skita ihop sig men jag hittar ingen motivation till nått...


Puss o Kram

Av Tesen - 23 januari 2010 15:16

.. 3 böcker på ca 2 veckor!! Har totalt fastnat i Twilightserien!


  

*Twilight*


Helt underbara böcker!! Iallafall, så brukar jag aldrig läsa nått annat än pocketböcker, efter några blåmärken lärde jag mig den hårda vägen att pocketböcker inte är lika hårda som inbundna böcker!!!

Jag läste ut den 3:e av 4 böcker i serien o den 4:e finns inte i pocket är.. Vild förtvivlan när jag inså att det e ett bra tag kvar tills dom släpper den på pocket!! Efter mycket funderande blev det iaf en tur ut till Birsta för o köpa den 4:e boken, inbunden!! Nu gäller det o komma ihåg det o inte somna med den... Det kan göra så ont då!!

När jag väl va på Birsta fick jag lov o köpa en ny skjorta, jeans o ett par tights oxå... Väldigt nödvändigt!!


Nu ska jag ta en tur upp till Kajsa o kolla på lite hockey!!


Puss o Kram

Av Tesen - 22 januari 2010 17:25

.. till hysteriska klubben!! Japp det är här hemma det!! Hysteriskt!!

Tårar, hjärtklappning o en för liten klänning! Snabb återhämtning o nu lite vin!! Snart iväg på fest!!


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards