Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Vattenpölsbad o ambulanser!

Av Tesen - 4 oktober 2009 11:58

Igår va det fullt upp hela dagen. Hade ett väldigt roligt teaterrep med barrikadbygge o revolution!! Härlig start på en lördag!! Det lixom sätter ribban för dagen ganska högt! Haha. Efter repet begav vi oss till Birsta. Väl där konstaterade vi att det inte behövdes. Lite irriterande. Men jag kom iaf hem med två linnen, så helt förgäves va det inte iaf!!

Sen va det dax o göra sig klar för teaterpremiär! Den komiska tragedin!! Väldigt bra pjäs. Se den om har möjlighet! Att se en människa stå i ca 2 timmar o prata utan att ha ett manus, är VÄLDIGT fascinerande! Helt otroligt vilket huvud han måste ha för o komma ihåg allt!

Efter teatern åkte vi hem o laddade om för en kväll på Memento! Lyckades tom få med oss Jennie o David (syrran med sambo)!

   

Roligt  som tusan hade vi!! Dumt att vi träffas så sällan, när vi faktiskt har huuur roligt som helst när vi väl gör det!!

Efter vi stängt Memento va det dax o röra sig hemöver! Tjurig som jag e vägrar jag ta en taxi. Här ska det promeneras i spöregnet hem! Börjar kvällen finklädd, sminkad o torr. Slutar kvällen med blöta kläder o rinnande smink! Jag tycker det är så härligt! Hoppa i vattenpölar finklädd o faktiskt inte bry sig!! Lovely! Ibland kan jag bara inte hejda mig. Det e ju så mycket roligare o hoppa i vattenpölar när man inte har regnkläder på sig! Jag kommer förmodligen aldrig få mina "snyggstövlar" o se ordentlig ut igen, men vad gör det.. Det är värt ett par stövlar för o få hoppa i vattenpölar!!

När vi väl slutat hoppa i vattenpölar o går på vägen hem, körs vi om av polis, ambulans o brandbil. Ser att dom stannar nästan utanför vårat hus.. Börjar fundera om det brinner hos oss. Ökar på takten lite för o komma hem så fort som möjligt. När vi nästan e hemma ser vi vad som hänt. Det e nån stackars mopedist som har blitt påkörd. Väldigt stort pådrag. Stackars männsika! Hoppas det gick bra..

Lite tråkigt avslut på en väldigt trevlig dag, men det e väl sånt som händer..


Idag e det dax för teaterrep med kidsen. Ska bli roligt o se hur det ska gå till "på riktigt".

Nu ska jag sätta mig o göra i ordning kalendern för nästa år!! Pyssledax i bakismörkret.. Haha!


Puss o Kram 


 
 
Ingen bild

Lillasyster

4 oktober 2009 16:28

Jaaaa jag fattar inte varfö vi inte träffas oftare, nä nu ska jag ta tag idet här :) Possimoss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Ovido - Quiz & Flashcards