Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Rätt eller fel?

Av Tesen - 5 maj 2011 07:14

Det här med bin Laden gör mig lite fundersam...

Visst kan väl sträcka mig och säga att det är bra att han är borta. Men att fira en annans människas död, det gör man väl inte, eller? Det firas hejvilt på diverse ställen i världen och nånstans tycker jag det är fel, väldigt fel!! Han va en ond människa som har förstört många, många människors liv, men att fira att han är död, gör det verkligen "oss" till bättre människor?

Hans familj då? Känner inte dom på samma sätt som dom anhöriga till dom som dog i dom två tornen? Känner inte dom en saknad? Hela världen sörjer över alla människor som fick sätta livet till när tornen föll och alla firar när hans familj sörjer. Är det rätt?

Sen just i detta fall kommer det ju bara och komma nån ny och ta över och "sätta skräck" i världen igen. Det går inte att få bort ondskan, det bara byta människor som styr den, eller?


Snälla, "rätta eller fela" mig? För jag får ingen ordning på rätt eller fel just i denna frågan...

 
 
Trileia

Trileia

8 maj 2011 12:28

Jag håller med. Det är hemskt att fira någons död, även om han ansågs vara en terrorist. En terrorist var han säkert bara för motståndarna, men för familjen var han säkert en älskad pappa.
Inte för att jag vet, men det är ändå hemskt.
Vi skjuter honom och sänker honom i havet så är vi av med honom och kan fira. Blä!

http://blog.st.nu/trileia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Ovido - Quiz & Flashcards