Alla inlägg den 12 april 2010

Av Tesen - 12 april 2010 22:09

Jag har ett dilemma! Ett stor bekymmer som måste lösas.. Ett bekymmer som rör mitt väl o ve, mitt eget jag, min stora hobby, sova!!

Jag har 2 täcken, ett stort tjockt vintertäcket o ett stort mindre tjock sommartäcke. Just nu har jag vintertäcket för det måste jag ha när jag ska somna, för då e det så jäkla kallt. Men sen vaknar jag efter några timmars sömn o svettas som en dåre.. Visst det e väl bara o ta av sig täcket en stund då, men NEJ, det e fortfarande kallt i rummet, så då fryser jag..

Ja men byt till sommartäcket då, tänker ni nog, men det kan jag inte heller göra, för det e ju både för kallt när jag ska somna o när jag sover!!

Så hur ska jag lösa detta nu då??

Ska jag sova med båda täckerna i sängen o lixom varava under natten?? Fast det e en fysisk omöjlighet, då vi knappt får plats i sängen som det e nu! Det blir lite väl häftigt o blanda in ett till täcke!! Kanske får göra valet, Frun eller 2 täcken?? Fast det blir ju inte heller bra... Nån som har en bra lösning?? 

Åhhh dessa I-landsproblem...


Nä, nu ska jag nog ta o tryna ner mig i sängen o hoppas på en bra natt!! Haha!


Puss o Kram

Av Tesen - 12 april 2010 15:42

Idag har jag spenderat 53 minuter med att titta på ett snägg (snö+ägg=snägg).

Jag o mamma satt o bevittande snäggets kamp mot solen i 53 hela minuter. Till slut gav snägget upp o tog dödshoppet från bron, även fast han hade hjälm slutade detta inte bra.. Efter 53 minuters intensiv snäggtittning va det en fasansfull avslutning!! Snägget bara försvann!! Stackars snägg!!


 

*Snägget på väg över kanten*


 

*Snäggets hårda kamp mot betongen*

 

Stackars snägg..


Puss o Snägg

Ovido - Quiz & Flashcards