Alla inlägg den 21 april 2010

Av Tesen - 21 april 2010 22:22

.. lite, så där hela vägen inifrån o ut!! Hela dagen har varit  så bra, så lugn, så fin!

Dagen började med att Bästaste Linnea    satt vid köksbordet när jag klev upp! Börja morgonen med en fin vän o ett leende sätter lixom sina spår resten av dagen!

Skickade iväg Linnea på "jobbet", hoppade i mysbyxorna o begav mig till Njurunda för lite massage. En timme senare sätter jag mig lite mör men dock nöjd i bilen o åker hemåt igen.

Tjavar på en liten stund i godan ro här hemma, tar en dusch o beger mig mot Komvux (med stor ångest. Se inlägg nedan).

Möter min navigator (som det så fint heter) Jonas på Komvux. Med ett fantastiskt bemötande, ett lugn o ett leende har han nu fått mig o börja plugga!

Den 23 augusti sätter sig Tesen i skolbänken igen! Underbart!

Att sen avsluta kvällen med en massa Kids, inte bara mina utan alla Kidsen på Kvartersteatern, gör mig bara varm inombords! Dom e så fina o dom e så bra!

Jag e glad o jag e bra, tack vara alla människor runt mig! Tack för att ni finns, ALLA FINA!!


Puss o Kram

Av Tesen - 21 april 2010 12:02

För några år sedan tänkte jag börja plugga på Komvux. Gick glad i hågen ner till Af där Komvux låg då, laddad som tusan för o få lite ordning på pluggandet, träffade en människa som totalt förstörde min plan, mitt humör o mitt jag att börja plugga!! Otrevligare människa har jag inte efter det stött på.

Jag är inte dum i huvudet bara för jag inte har gått i skolan o skulle jag vara det så ska det väl för tusan isf uppmuntras när man kommer o ska börja fixa det hela, eller?? Jag måste väl nån gång få börja ordna till allt jag stälde till med i mina vilda unga år, UTAN att känna mig ännu dummare när jag går därifrån!

Iaf detta bemötande jag fick då har satt spår i mig vilket betyder att jag nu 8 år senare bävar för mitt möte med Komvux i dag!! Jag hoppas att det går bättre idag.. Jag hoppas jag träffar på en bra, trevlig människa som hellre lyfter mig än sänker mig..

Nu kanske jag iaf har vettet o modet att säga ifrån om det skulle vara en otrevlig människa igen, men det krävs inte så mycket för o få mig o inte börja plugga igen.. Det e lixom en sån skör lina jag e ute o vandrar på!!


Återkommer lite senare i afton med Komvuxresultat o bemötadeförklaringar!! Haha


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards