Alla inlägg den 20 november 2008

Av Tesen - 20 november 2008 21:56

... är vad jag har varit på mitt jobb idag.. Väldigt trött just nu.

Min vackra farmor har tydligen piggnat på sig. Vilket är väldigt bra men hur fan kan läkarna en dag säga att hoppet är ute o nästa dag är det inte det?? Det är lixom inte ett par trasiga skor vi pratar om, det är ju faktiskt en människa!! Min farmor!!! Nu vet jag att strokepatienter kan vara lite "kluriga" men man borde väl inte som läkare säga att allt är hopplöst om man verkligen inte har belägg för det, eller??? Vi anhöriga åker bergodalbana mellan hopp o förtvivlan, tänker inte läkarna på det. Min farmor är inte bara en patient, siffra i statistiken, en gammal skruttig tant, hon e ju för fan MIN farmor!!! Nu tror inte jag att hon kommer bli så bra att hon får flytta hem igen men i mitt hjärta vill jag ju att hon ska leva så länge hon orkar. O det vill hon ju tydligen. Hur kan läkarna säga annat då?? Jag förstår inte riktigt, tänker inte läkarna på oss anhöriga?? Ser dom inte farmor som en människa utan en sjuk, döende tant bara?? O ser inte läkarna oss som står vid sidan o bara försöker finnas?? Vart har medkänslan försvunnit??


Mellan hopp o förtvivlan

Skapa flashcards