Alla inlägg den 3 november 2008

Av Tesen - 3 november 2008 22:12

... har jag nu en inre konflikt. En väldigt bra grupp att ha med sig, det blev ju nästan hela Eliten.. Men ändå gnager det i mig.

Vi ska jobba mycket med känslor o dyligt. Jag har nog ingen lust att riktigt jobba med det. det är väl en sak när man har fått ett manus o en karaktär att göra. Men nu i början blir det bara improvisationer. Då har jag bara mina egna känslor att gå efter o jag vet inte om jag eller nån annan är redo att orka, lyssna osv.. Vad händer om man kommer lite för långt in?? Hur kommer jag att reagera?? Jag resonerar att alla människor har en egen sorg. Alla har varit med om något i livet som har format o gjort dom människorna till vad dom är, så även jag. Min sorg är inte värre eller hemskare än nån annans men det är fortfarande min sorg. Eftersom det nu är nått som har format mig till den jag är idag, så är jag inte riktigt säker att jag vill göra dessa improvisationer. Jag har ju ändå försökt att komma förbi detta o nu ska man kanske behöva riva upp allt igen. Nu tror jag inte att det kommer att bli ett sektliknande uppvaknande bland alla i min grupp men vad är det som kommer att komma när man kommer hem o är trygg o lugn?? Om man nu ska försöka se det hela lite positivt så e det kanske bra o tankarna kommer krypandes igen, så jag får ta itu med allt igen o kanske göra det på riktigt denna gång... Vet inte riktigt hur jag ska tänka just nu. Men allt löser sig till slut, eller???


Puss o Kram

Av Tesen - 3 november 2008 17:15

Har slagit nytt personligt rekord i konstiga sovställningar nu på eftermiddan. Jag lyckades somna, sittandes i soffan, med en bok i en handen o en kaffekopp, full i kaffe, i andra handen. Vaknade efter 20 minuter, tog en klunk (kallt) kaffe o vände blad i boken... Nu kan jag bara säga, tack o lov att jag åtminstone va hemma!! O dessuton nykter. Haha. Jag har ju faktiskt jobbat hela dagen o jag brukar ta för vana o vara väldigt nykter på mitt jobb!!

Nu har jag förstått vad detta beror på! Åldern. Jag är för gammal för att festa 2 dagar i rad. Jag är för gammal för att härja runt som jag gjorde när jag va 18. Jag blir inte gring på jobbet o så men jag fungerar inte som en människa på eftermiddan/kvällen på måndan efter en partyhelg. Börjar verkligen känna mig som en alkis. Nu räcker det. Nu måste jag ändra om min, livsstil lite grann.. Det får räcka med en utgång i månaden o den infaller alltid på lönelördagen. Detta e ju ett måste för att träffa pojkarna nån gång. Eller rättare sagt, man får inte bryta en mångårig tradition.


Ikväll e det teater som gäller. Vi ska bli indelade i dom grupper vi ska spela. Hoppas det bli som jag vill, då har vi Elitligan i en grupp. Fast Elit vet jag inte, men vi kan supa tillsammans iaf. O det e ju faktiskt, vid närmre eftertanke inte så bra, eftersom jag tydligen hade bestämt mig för o sluta med sånns fasoner!! Fan, hur ska nu detta bli??!!

Jag återkommer med mer tankar lite senare när jag vet vilka det blir i min grupp!!!


Puss o Kram


Skapa flashcards